Zvijezde okupirale Noir Festival: Pogledajte tko je sve bio na otvorenju

Piše: CroModa.com
Objavljeno 06.05.2011.

0

Sinoć  u galeriji Velvet projekcijom kratkog filma Mean to Me i otvorenjem istoimene izložbe fotografija počeo je prvi Noir Festival Zagreb

Zvijezde na Noir Festivalu

Zvijezde na Noir Festivalu

Otvorenje Noir Festivala uveličala su brojna poznata imena domaće scene: Avangardna diva Josipa Lisac, kantautor Arsen Dedić, glumci Livio Badurina, Damir Markovina, Edvin Liverić, glumice Nataša Janjić, Iva Visković, Judita Franković, režiseri Dalibor Matanić i Branko Ivanda, spisateljica Milana Vlaović, televizijski voditelj Joško Lokas i mnogi drugi.

Otvorenje Noir Festivala uveličala su brojna poznata imena domaće scene: Avangardna diva Josipa Lisac, kantautor Arsen Dedić, glumci Livio Badurina, Damir Markovina, Edvin Liverić, glumice Nataša Janjić, Iva Visković, Judita Franković, režiseri Dalibor Matanić i Branko Ivanda, spisateljica Milana Vlaović, televizijski voditelj Joško Lokas i mnogi drugi. 

Prvu noć  NOIR Festivala Zagreb obilježila je projekcija kratkog filma Mean to Me i otvorenje istoimene izložbe fotografija. U ugodnoj proljetnoj atmosferi na terasi galerije Velvet gosti festivala imali su priliku pogledati filmski prvijenac svjetskog top modela Agyness Deyn. Agyness je video porukom pozdravila zagrebačku publiku, a publici se osobno obratio i specijalni gost festivala, renomirani svjetski umjetnik i režiser filma Mean to Me, gospodin Peter McGough. Selektorica filmskog dijela festivala Mima Simić zahvalila se gostima na velikom interesu za festival i pozvala goste na drugu projekciju večeri u art kino Tuškanac.

Tom prilikom Mima Simićje izjavila: “Izbor za kasnovečernju projekciju nije slučajnost, Dama iz Šangaja Orsona Wellesa je hommage velikom redatelju koji je rođen 5. svibnja. I nadam se da će uzvanici uživati u ovom vrhunskom noir klasiku!“

Tijekom večeri gosti su mogli uživati u glazbenim numerama poznatih filmskih noir klasika u izvedbi glumice  i pjevačice Ive Visković i gitariste Ante Gele. 

Za one kojima je noir još uvijek nedovoljno poznat kao tema, ali i za one koje ova tema svakodnevno nadahnjuje u životu i radu, dio festivalskog programa osmišljen je i kao okrugli stol na temu noira u književnosti, glazbi, modi i drugim aspektima umjetničkog i svakodnevnog života. U opuštenoj atmosferi galerije VELVET stručni umjetničko-modni-filmsko-knjiški tim i pokoji as iz rukava (i revolver iz balonera) zborit će na temu noira. Sudionici okruglog stola su: Mima Simić - selektorica festivala i filmska kritičarka, dr. Nikica Gilić – filmolog, Ivana Roščić - glumica, Ana Lendvaj - modna kritičarka i novinarka Večernjeg lista, Saša Šekoranja - akademski slikar i Dean Kotiga - filmski kritičar mlađe generacija i ljubitelj strip noira - pod strogim moderatorskim okom ultimativne femme fatale malih ekrana - Daniele Trbović. Okrugli stol na programu Festivala je u petak 6. svibnja u 19.00 sati u galeriji VELVET, ulaz je slobodan. 

Zagreb će večeras dobiti na jednu noć Kino pod zvijezdama. Na krovu gradske garaže i u idili gradske šume na Tuškancu bit će postavljeno kino na čijem će platnu biti prikazan noir klasik Noć lovca (The Night of the Hunter, 1955.) redatelja Charlesa Laughtona. Noć lovca je stvorena za gledanje na otvorenom, gdje će lavež pasa u daljini i šumor borova s obližnjeg Tuškanca smekšati prestravljene uzdahe i krikove iz gledališta. U art-kinu Tuškanac od 23 sata nastavit će se filmska noć noira s projekcijama filmova: Bulevar sumraka (Sunset Boulevard, Billy Wilder, 1950.) - jedan od najznačajnijih film noira i jedan od najznačajnijih američkih filmova općenito; Smrtonosni poljubac (Kiss Me Deadly, R. Aldrich, 1955) jedan od najcrnjih, najzlokobnijih i najnihilističnijih noira svih vremena i svakako jedan od najneobičnijih američkih filmova 50-ih godina; Demoni (Les Diaboliques, Henri-Georges Clouzot, 1955.) podsjetnik da film noir ne treba shvaćati kao isključivo američki stilski teritorij, a osim sjajnih kritika koje je dobio i koje su tijekom vremena samo dodatno očvrsnule, je da od većih komplimenata filmu svakako je česta usporedba sa slavnim Hitchcockom kojemu je ovaj film navodno poslužio kao nadahnuće za Psiha.  

Kao neo-noirovski dodatak i šlag u boji, pred zoru će gledateljstvo osupnuti postmoderni homage noiru i njegovom zlatnom dobu, Lynchov somnambulični Mulholland Drive (2001).

{gallery}zp25/noirfestival{/gallery}






Povezano