Niz snježnih klasika na velikom platnu Kinoteke

Piše: CroModa, Zagreb
Objavljeno 07.12.2020.

0

Opsjednut. Foto: Kinoteka

Opsjednut. Foto: Kinoteka

Zimske priče donose niz snježnih klasika na veliko platno Kinoteke, a na tjednom programu su Dragan Jurak, Subversive film festival, Bacači sjenki i nekoliko prigodnih blagdanskih naslova

Sljedećih nekoliko tjedana na velikome platnu Kinoteke gledat će se Zimske priče, program filmova inspiriranih zimom. Ciklus se sastoji od stilski i žanrovski raznolikih naslova, a podijeljen je u nekoliko cjelina. Prva od njih je Freud na snijegu – tri filma koja spajaju snijeg i psihoanalizu.

Prvi na redu je psihološki triler Alfreda Hitchcocka Opsjednut, u kojem Gregory Peck igra doktora s neobičnom fobijom, a Ingrid Bergman liječnicu koja će mu pomoći da spasi život i razum. Ova snježna napetica, nagrađena Oscarom za najbolju glazbu, nastala je u periodu kada se Hollywood naveliko zainteresirao za psihoanalizu, a poznata je i po čuvenoj snolikoj sekvenci koju je režirao nadrealistički umjetnik Salvador Dalí.

Program se nastavlja s filmom Batman se vraća, jednim od najboljih filmova iz franšize posvećene ovom maskiranom junaku, u kojem se Batman suočava s nekoliko protivnika, među ostalim i jezivim Pingvinom i nepredvidljivom Ženom-mačkom. Film je svojevremeno izazvao kontroverze među roditeljskim udrugama, koje su procijenile da je suviše mračan i seksualiziran za dječju publiku kojoj je isprva bio namijenjen, no zahvaljujući nadahnutim nastupima karizmatičnih Michelle Pfeiffer i Dannyja DeVita te standardno izvrsnih Michaela Keatona i Christophera Walkena, Burtonovo poigravanje manifestnim i latentnim elementima priče iz snježnog Gotham Cityja i danas je jednako svježe, zabavno i provokativno.

Na kraju tjedna je Beskrajni dan, popularna komedija Harolda Ramisa, o ciničnom TV meteorologu koji shvaća da je osuđen na ponavljanje istoga dana. Predvođen sjajnim nastupima Billa Murraya i Andy McDowell, ovaj rado gledani klasik devedesetih popularizirao je dramaturgiju vremenske petlje, a izbjegavanjem objašnjavanja fantastičnih elemenata otvoren je različitim, pa tako i psihoanalitičkim tumačenjima, o kompulzivnom ponavljanju istih radnji.


VIŠE O TEMAMAfilmoviKinoteka




Povezano