Interview - Mandali Mendrilla: ''Svaki komad odjeće može biti umjetničko djelo''

Mandali Mendrila nam se na Zagreb Fashion Weeku predstavila zanimljivom i neuobičajenom kolekcijom pod nazivom Mandali&Me. Dizajnerica hrvatskog podrijetla svoje dane provodi na relaciji Rijeka-Mumbai-New York. U intervjuu za portal CroModa.com iznosi nam svoju modnu filozofiju, govori o dojmovima s Wella Fashion Weeka, analizira hrvatsku modnu scenu i otkriva profesionalne planove.

Mandali Mendrilla nam se na Zagreb Fashion Weeku predstavila zanimljivom i neuobičajenom kolekcijom pod nazivom Mandali and Me. Dizajnerica hrvatskog podrijetla svoje dane provodi na relaciji Rijeka-Mumbai-New York.  U intervjuu za portal CroModa.com iznosi nam svoju modnu filozofiju, govori o dojmovima s Wella Fashion Weeka, analizira hrvatsku modnu scenu i otkriva svoje profesionalne planove.

Mandali Mendrilla

Mandali Mendrilla

 

''Zagreb Fashion Week mi je spasio život!''

Gajite li posebnu simpatiju prema Wella Fashion Weeku, sviđa li vam se njegov koncept prikazivanja hrvatske mode?  

Poziv Fashion Weeka Zagreb da prikažem kolekciju kao jedan od posebnih gostiju prihvatila sam kao čast. Volim izlagati na mjestima na kojima osjetim da će ljudi, koji dođu na reviju, doista uživati u onome što s njima podijelim i gdje se mogu povezati s talentiranim dizajnerima te izmijeniti mišljenja.  Fashion Week Zagreb ponudio mi je toplu dobrodošlicu, ugodno gostoprimstvo i poštovanje, te je to glavni razlog zašto sam odlučila odgoditi put u Mumbai za nekoliko tjedana i izložiti ondje. 

Sviđa mi se što se Fashion Week Zagreb trudi povezati manifestaciju na međunarodnoj razini, što posebnu paznju obraća na pozivanje etabliranih stranih dizajnera, što se trudi naglasiti humanitarni aspekt mode, a posebno mi se sviđa to što se manifestacija održava bez zavisti prema ostatku svjetske modne scene, već slavi lijepo i dobro gdje god da se ono nalazilo. Tako se uči, napreduje i razmjenjuje. 

Moram reći da je meni ovogodišnji zagrebački Wella Fashion Week možda i spasio život jer smo muž i ja upravo tada trebali biti u Mumbaiju, i to baš u četvrti u kojoj se dogodio bombaški napad.

Mandali Mendrilla

Mandali Mendrilla

  

Na upravo završenom Fashion Weeku predstavili ste kolekciju na jedan drugačiji način; manekenke su nosile kolekciju u rukama.  Zašto ste se odlučili na razbijanje standardne forme prikazivanja?

Moja je revija bila zamišljena kao izložba slika. Željela sam najveći naglasak položiti na slike koje sam naslikala na klasično krojenim indijskim kurtama koje su poslužile kao  klasično pravokutno slikarsko platno. Te su slike  bile studija za one koje će se pojaviti na limited edition silkscreened art t-shirtovima i kurtama koje će biti u prodaji u odabranim shopovima u SAD-u na proljeće 2009. 

Slike su inspirirane mojim putovanjem u Puri u Indijskoj državi Orissi, estetikom toga grada u vrijeme 'Festivala kočija' i težnjom jogija ka jednostavnosti i lakoći postojanja, ali i razigranošću i šaljivošću kojom odiše pop art. 

U ateljerskoj kolekciji koju sam pokazala na Fashion Weeku su 22 unikatna djela koja će se moći pogledati i kupiti u nekoliko izložbenih prostora u SAD-u, a od kojih će dio prihoda biti doniran humanitarnoj zakladi Food For Life.  

Važno je napomenuti da sam kurte dala izraditi u mumbajskom pogonu kojega je osnovao Mahatma Gandhi i da su sve načinjene od specijalnog materijala koji se zove khadi, India's famous handspun and handwoven cloth, simbol indijske neovisnosti i jedinstvenosti. 

Sloj revije u pozadini bilo je upoznavanje sa svjetskim trendom nešivane motane odjeće,  stilom kojeg sam učila od brahmana svećenika koji oblače božanstva u južnoindijskim hramovima, te od Chantal Boulanger, pokojne osnivateljice instituta za motanu odjeću u Londonu.  

Naime, u jednom dijelu života posvetila sam nekoliko godina proučavanju mudrosti i umjetnosti na indijskom potkontinentu. Motana odjeća indijska je svekodnevica i izuzetno ugodna tisućljetna tradicija, i ja sam time oduševljena toliko da i sama već godinama uglavnom nosim motanu odjeću. Ove je godine postala jedan od svjetskih trendova zahvaljujući yoga sceni i gospodinu Armaniju.

Koji vam je trenutak Wella Fashion Weeka ostao u najboljem sjećanju?

Kolekcija Ivane Kujundžić, nas susret i prepoznavanje.  

''Mandali and Me je simbioza indijske kurte i američkog T-shirta''

Spremajući kolekciju imali ste misao vodilju. Možete li nam elaborirati o čemu se radi, kako bismo u potpunosti shvatili izričaj?  
  
Kako većinu vremena u posljednjih nekoliko godina provodim u Americi i Indiji, ove sam godine odlučila inspiraciju potražiti u odnosu između T-shirta i indijske kurte. Oba su ta odjevna predmeta svakodnevna, a mogu biti i ekskluzivna; osnovni klasični kroj niti jednoga niti drugoga nije se promijenio godinama i jednako su popularni i sveprisutni, kako u izvornim zemljama tako i u svijetu.  

Mandali and Me je simbioza indijske kurte i američkoga T-shirta na način da sam što klasičnije krojene kurte iskoristila kao platna za slike nastale na putovanjima između dva kontinenta, koje su mješavina raspoloženja moderne zapadne umjetnosti, posebno daška pop-arta, kojeg često nalazimo na T-shirtovima i tradicionalnog Patachitra slikarskog stila kojeg sam učila u Indiji.

Mandali Mendrilla

Mandali Mendrilla

  

Kada gledate na hrvatsku modnu scenu, vidite li nekoga tko vam predstavlja uzor ili možda izazov?

Meni su osobno najdraži oni hrvatski dizajneri za koje mislim da su doista ostvarili svjetsku razinu u svome poslu, Branka Donassy i Goran Lelas, te Katarina Balogh. Nedovoljno poznajem osobni rad Tončija Vladislavića, ali izuzetno cijenim to što već godinama kultivira generacije i generacije dizajnera koji imaju prepoznatljiv štih TTF-a. Od mladih dizajnera volim Katarinu Kozić, Ivanu Popović, Ivanu Kujundžić, a prije nekoliko godina vidjela sam i kolekciju Hrvoja Kožula koja mi je ostala u lijepom sijećanju - vrlo profinjene linije s velikim naglaskom na savršenstvu forme i pomno biranim detaljima. Sve u svemu, mogu reći da volim estetiku hrvatskih stilista. Možda i zato jer me vuče korijenima. 

Što se tiče izazova - svijet je velik i mislim da za svakog dizajnera ima mjesta, obožavatelja i kupaca na ovoj našoj planeti. Osobno se radujem i priželjkujem moguće prilike za estetsku suradnju s nekim od dizajnera koje cijenim i to bi mi predstavljalo veliku čast i izazov.

Koja je, po vašem mišljenju, boljka hrvatskog dizajna ili dizajnera?

Moje je mišljenje da hrvatski modni dizajn ima nekoliko karakterističnih odrednica koje se ponavljaju iz sezone u sezonu i te su odrednice estetski pohvalne jer odišu lokalnim raspoloženjem i razlikuju se od ostale ponude u svijetu. Mislim da snaga hrvatske mode leži u ekskluzivnim buticima i malim art-kolekcijama. Mislim da znamo postići dobar spoj mode i arta i da na to treba staviti naglasak i tako se predstaviti svijetu - što se već i događa.

Ne volim nepozvana suditi ničiju estetiku jer mislim da svaka osoba ima pravo iskazati svoj osobni ukus bez suptilnog nasilja. Svakako da ćemo neke ukuse isticati kao dostignuća ljudskog društva te će nam se nešto više sviđati od nečeg drugog, ali javno kuditi ili prezirati nečiji ukus po mom je mišljenju psihološko zlostavljanje - osim ako to osoba sama nije tražila. A i onda se to najljepše čini iza zatvorenih vrata.  

''U mome svijetu je sve osobno''

Gdje možemo pogledati i kupiti vašu odjeću?  
  
Moja je odjeća do sada bila dostupna samo u osobnom kontaktu sa mnom jer su to bili unikatni primjerci ili, pak, odjeća dizajnirana po narudžbi. Na webstranici www.mendrilla.com možete naći editorijal posljednje kolekcije te stupiti u kontakt sa mnom.

Mandali Mendrilla

Mandali Mendrilla

 

Imate li u planu neke projekte u bližoj budućnosti?  
  
Nedavno sam na nagovor starijeg kolege odlučila zakoračiti u svijet svakodnevne, potpuno nosive mode, te dizajnirati kolekciju za neka od svjestkih tržišta, ali to je za sada poslovna tajna. 

Što vas čini unikatnim naspram ostalih dizajnera?

Mislim da niti jedan dizajner ne moze reći da je ostvario apsolutnu originalnost, jer su svi oblici, boje i uzorci dostupni ljudskom umu prisutni u prirodi u kojoj živimo. Moje je mišljenje da je originalnost način na koji svaka osoba u skladu sa svojom energijom kombinira te podražaje i oblike. Kao što sigurno na svijetu postoje mnogi dizajneri koji razmišljaju slično kao mnoga od svjetskih imena koja su se etablirala, bilo kvalitetom ili medijskim igrama, tako sigurno postoje dizajneri koji razmišljaju poput mene, ali kako nitko od nas nije potpuno isti tako je moja unikatnost u tome što sam jedinstveno živo biće, i što na svoj jedinstveni način kombiniram utiske i mišljenja iz svakodnevnog života u dizajn. Volim čiste linije, osnovne boje, prirodno ručno tkanje, modu shvaćam kao umjetnost i mislim da svaki komad odjeće može biti umjetničko djelo i vrlo osoban. 

Posebnost moje modne filozofije je da se trudim svoje klijente i ljude oko sebe inspirirati da probude, održe i ekspandiraju vlastiti smisao za estetiku te da iskazuju osobnost kombiniranjem odjeće na vlastiti način, umjesto da im pokušavam nametnuti vlastitu estetiku. Životna mi je filozofija ekstremni personalizam i u mom je svijetu sve osobno, puno različitosti, mogućnosti i obilja. Svatko je potencijalni talentirani esteta i sve je moguće. 




Povezano


Još iz rubrike Interview

Kako bi poboljšala funkcionalnost stranice, CroModa koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u uvjetima korištenja.

Slažem se