CineFest: Program kvalitetnog nezavisnog filma

Piše: CroModa.com
Objavljeno 13.04.2010.

0

Vođen činjenicom nepostojanja vrhunskog profiliranog kina za prikazivanje nezavisnog filma, Blitz-CineStar, u suradnji s distributerima Discovery film & video i Blitz film & video distribucija pokreće trajni kino program pod nazivom CineFest.

Cinestar

Cinestar

Vođen činjenicom nepostojanja vrhunskog profiliranog kina za prikazivanje nezavisnog filma, Blitz-CineStar, u suradnji s distributerima Discovery film & video i Blitz film & video distribucija pokreće trajni kino program pod nazivom CineFest.

Kvalitetan nezavisni film do sada nije imao jednaku šansu u utrci s mainstream naslovima velikih studija. Bar ne konstantno i unutar vrhunski opremljenih kina koji svojim tehničkim uvjetima zadovoljavaju svjetske standarde. Vođen činjenicom nepostojanja vrhunskog profiliranog kina za prikazivanje nezavisnog filma, Blitz-CineStar, u suradnji s distributerima Discovery film & video i Blitz film & video distribucija pokreće trajni kino program pod nazivom CineFest. Program CineFest će se u Zagrebu prikazivati u multipleksu CineStar Zagreb (Branimir centar), u dvorani broj 1.

Namjera je osigurati kontinuirani kvalitetan program koji bi uključivao birane i nagrađivane filmove s renomiranih filmskih festivala. Filmovi unutar programa uključivali bi naslove svih hrvatskih nezavisnih kino distributera. Polazište o nužnosti postojanja ovakvog kina temelji se na sveposjećenosti hrvatskih filmskih festivala kao i brojnih filmskih revija. Nezavisni film prikazan unutar vrhunskog kina ima svoju svjetlu budućnost, a što potvrđuju primjeri brojnih arthouse kina diljem svijeta.

Zanimljiv i raznovrstan program predstavit će se kroz filmske revije koje će pod tematskim nazivnikom osigurati kvalitetu namjere.

Prva u nizu je revija filmova s prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu pod nazivom CANNES EXPRESS koja se otvara 15. travnja.

Naslovi s najsjajnijeg filmskog festivala u svijetu lako će naći svoju publiku.

Revija uključuje četiri naslova:

Tražeći Erica / Looking for Eric britanskog kultnog redatelja Kena Loacha govori o deziluzioniranom poštaru čiji je život u najmanju ruku kaos. Sve će se postupno popraviti kad mu se počne „ukazivati“ duh nogometne legende Erica Cantone koji mu postaje zvijezda vodilja.

Samson i Delilah / Samson and Delilah, australski je film, dobitnik canneske Zlatne kamere. Tematizira australske domorodce, aboridžinske tinejdžere u pokušaju da se dokopaju sretnije budućnosti. Novi vrli svijet van njihove zajednice i nije bajka, a to će doznati na brutalan način.

Kinematografiju u posljednje vrijeme najprominentnije od europskih filmskih zemalja, onu Rumunjske, predstavljaju dva istinska bisera. Prvi je Priče iz zlatnog doba / Aminitri din epoca de aur. Omnibus, čije priče potpusuje proslavljeni Cristian Mungiu, prepun je apsurdnih i krajnje pogubnih situacija. Smješten u doba vladavine bivšeg diktatora, u doba kada se smijalo samo da se ne bi plakalo, film govori o narodu stješnjenom u kovitlacu muke, o ljudima jadnima, a opet prepunima istinske ljubavi.

Policijski, pridjev / Politist, adj., Un certain regardom nagrađeni film Cornelia Porumboiua, priča je o apsurdu do kojeg biva uveden čovjek koji propituje svu besmisao nekih pravila koja jednostavno ne drže vodu. Kafkijanski model u kojem nastradaš ako se ne podvrgavaš vlasti, najbolji rumunjski podsjetnik na suludi model u kojem su preživljavali desteljećima, no koji se dolaskom kapitalizma nije urušio.

Nakon Cannes expressa uslijedit će nove tematske revije.

Revija EURO KOMEDIJA posvećena je smijehu, toj najiskrenijoj ljudskoj formi.

U banani / In the Loop je britanska satira o krivoj interpretaciji pojedinih izjava koje mogu pokrenuti čak i jedan rat. Tako se britanski premijer uslijed nespretnih izjava nađe u banani, kada mora dokazivati što jest, a što nije mislio.

Čarlston za Ognjenku srpska je fantazija o sestrama koje žive usred NO MAN zemlje ili u prijevodu u selu u kojem nema muškaraca. Njih je satrla bolest ili rat pa dvije srpske udavače potegnu put grada ne bi li pronašle sreću s brkovima.

Treća eurokomedija su Pustolovi / Kalandorok, mađarska priča o tri generacije muških luzera, smještena u transilvanijsku ravnicu, gdje se isprepleću ljubomorne babe, mobitelske svađe i djed koji sluša modernu mjuzu. Film je pobjednik na 2. Vukovar film festivalu.

Ono što će uslijediti u programu CineFesta bit će apokaliptična priča snimljena po bestselleru Cormaca McCarthyja, film Cesta / The Road. Stameni Viggo Mortensen je otac koji sa sinom tumara pustopoljinama američke postapokaliptične stvarnosti. Nije sigurno hoće li preživjeti do sljedećeg dana.

U reviji VELIKI REDATELJI nećemo vidjeti Hitchcocka, samo zato jer davno nije snimio film. Vidjet ćemo zato tajvanskog oscarovca Anga Leeja, u filmu Zauzimajući Woodstock / Taking Woodstock. Ang Lee kroz intimnu priču propituje stvaranje rock legende i odgovara na pitanje zašto je to bio najveći koncert ikada. Potom se selimo u Irsku, kod Neila Jordana, koji u novom filmu Ondine piše modernu bajku u kojoj se ribar Colin Farrell zaljubi u djevojku magičnih svojstava. Treći iz trolista velikih redatelja je genijalac Jim Jarmusch. U novoj priči pod nazivom Granice kontrole / The Limits of control on prati usamljenika i čovjeka čiji su poslovi nečisti. No dok putuje svijetom on razotkriva i svoju savjest.

No to nije sve. U planu su i MINI AZIJA, revija filmova podrijetlom iz filmske „žile kucavice“ – Azije, potom angažirani i kontroverzni dokumentarci Doktrina šoka / The Shock doctrine, Hrana d.d./ Food, Inc i Uzmimo lovu / Let's make money kao i PELICULAS, revija filmova iz latino-zemalja.

Medijski pokrovitelji Cannes Expressa su Jutarnji list, T-portal, Otvoreni radio, Plan B i Klik.





Povezano